[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • smajler
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
    Czy przełożenie 37x50 to 0,74 i to mi wystarczy aby zakupić zębatki od VW, czy może być tak, że koła nie będą pasować?
    I czy 0.74 to całkowite oznaczenie dla 37x50? Bo znalazłem taka aukcje z 0.743 i w opisie jest to przełożenie 29x39...

    Zostaw komentarz:


  • smajler
    odpowiedział(a)
    Czy przełożenie 37x50 to 0,74 i to mi wystarczy aby zakupić zębatki od VW, czy może być tak, że koła nie będą pasować?

    Zostaw komentarz:


  • sawes05
    odpowiedział(a)
    Nie osłabł. Zbiera się całkiem sprawnie, ale 0.67 już bym nie założył.

    Zostaw komentarz:


  • smajler
    odpowiedział(a)
    sawes05 a jak wyglada przyśpieszenie na 0.74 powiedzmy od 140 do 160? spadła dynamika? Ogólnie osłabł samochód na 5?

    Zostaw komentarz:


  • sawes05
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
    sawes05 sam robiłeś? Ile jest z tym roboty i co dokładnie kupiłeś prócz zębatek i oleju? Jakieś problemy? Przy 140 ile masz teraz obrotów?
    Kupiłem po prostu dwie zębatki na przełożenie 0.74 i pojechałem do magika, który mi je wymienił. Oczywiście olej do skrzyni zalany nowy. Teraz przy 140 jest mniej więcej 3800 obrotów. Przy 160 jest 4300, przy 180 chyba koło 5 tysięcy. Mało tego, vmax samochodu wzrósł i można spokojnie przekroczyć nim 200 kmh.

    Zostaw komentarz:


  • farmaceuta
    odpowiedział(a)
    Zakupiłem zębatki 37/50 od skrzyni GER z VW Polo. Mam wszystkie części, które były pod deklem piątego biegu. Które części radzicie wymienić a które zostawić z mojej skrzyni NVT (zębatki - oczywiście, łożysko? piasta synchronizatora?)

    Zostaw komentarz:


  • smajler
    odpowiedział(a)
    sawes05 sam robiłeś? Ile jest z tym roboty i co dokładnie kupiłeś prócz zębatek i oleju? Jakieś problemy? Przy 140 ile masz teraz obrotów?

    Zostaw komentarz:


  • sawes05
    odpowiedział(a)
    Dzięki. Założyłem już przełożenie 0.74, bo do miasta to 0.67 to trochę za cięzkie. Komfort z jazdy nieporównywalnie wyższy, niż przed zabiegiem

    Zostaw komentarz:


  • jerzoll
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sawes05 Zobacz wpis
    Podrzuciłby ktoś link do zestawu zębatek dla przełożenia 0.67 do skrzyni JHT? Szukam, szukam i nie mogę znaleźć. Najlepiej używka.
    OLX.pl to darmowe ogłoszenia lokalne w kategoriach: Praca, Dom i Ogród, Elektronika, Moda, Rolnictwo, Zwierzęta. Dla Dzieci, Sport i Hobby, Muzyka i Edukacja, Usługi i Firmy. Szybko znajdziesz tu ciekawe ogłoszenia i łatwo skontaktujesz się z ogłoszeniodawcą. Na OLX.pl czeka na Ciebie m.in. praca biurowa, mieszkania, pokoje, samochody. Jeśli chcesz coś sprzedać - w prosty sposób dodasz ogłoszenia. Chcesz coś kupić - tutaj znajdziesz ciekawe okazje, taniej niż w sklepie. A wszystkie te ogłoszenia bez konieczności zakładania konta. Sprzedawaj po sąsiedzku na OLX.pl

    Zostaw komentarz:


  • sawes05
    odpowiedział(a)
    Podrzuciłby ktoś link do zestawu zębatek dla przełożenia 0.67 do skrzyni JHT? Szukam, szukam i nie mogę znaleźć. Najlepiej używka.

    Zostaw komentarz:


  • vwman
    odpowiedział(a)
    Czy w skrzyni GQQ z 1.9 BJB też można zmienić na 0.74 ?
    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • k-pax
    odpowiedział(a)
    Witam.
    Cały wątek dotyczy Octavii II. Czy ktoś zorientowany w temacie mógłby napisać czy podane numery kół zębatych 5 biegu 0,74 pasują również do skrzyni DUU w Octavii I ? Czy może to zupełnie inna "bajka".
    Pozdrawiam.

    Zostaw komentarz:


  • bombell
    odpowiedział(a)
    I zrobione 0.74. Uszczelka została stara bo była w bardzo dobrym stanie a jakość fabrycznej była o niebo lepsza niż nowego oem'u. 5 trochę słabsza, ale czuje się to tylko w mieście.

    Zostaw komentarz:


  • bombell
    odpowiedział(a)
    Czy ktoś tu kupował 0.74?


    Ewentualnie macie jakiś sklep lub ASO które jest przyjazne dla przełożenia 0.67?

    Co kupić poza zębatkami?

    Zostaw komentarz:


  • michumal
    odpowiedział(a)
    Zrobiłem sam, a przebiegało to tak:
    1. Po powrocie do domu z pracy wziąłem się do roboty, chodzi o to, żeby olej w skrzyni był dość ciepły,
    2. Biegi na luz i hamulec ręczny, odkręciłem podłogę pod silnikiem, poluzowałem korek wlewu oleju (za pomocą zakupionego zestawu do odkręcania korków oleju), aby mieć pewność, że po zlaniu oleju na pewno wleję świeży,
    3. odkręciłem korek spustowy oleju skrzyni i zlałem cały olej, korek został odkręcony,
    4. Lewarek, zdjęcie koła lewego, odkręcenie nadkola,
    5. Odkręciłem 5 śrub trzymających osłonę piątego biegu (gwiazdka lub torx jak kto woli chyba nr 30) i tu uwaga, bo olej zaczął wylatywać również spod uszczelki kapy,
    6. Zdjąłem kapę i ją dokładnie oczyściłem wraz z uszczelką (nie miałem nowej, czy będzie trzymać, czas pokaże, następnym razem zakupię nową)
    7. Odkręciłem nakrętkę (klucz 13) trzymającą trzpień wybieraka 5 biegu,
    8. Wysunąłem trzpień (w stronę przedniego zderzaka) i wyjąłem wybierak,
    9. Zdjąłem pierścień trzymający duże koło (i tu ważne, trzeba mieć jakieś szczypce rozwierne, mi się udało dużymi do zegera z lekko spłaszczonymi końcówkami na zewnątrz plus mały płaski śrubokręcik do podważenia, ośka ma wieloklin i pierścień się haczy, do tego pierścienie zabezpieczające są cholernie mocne, trzeba uważać, żeby pierścień nie wystrzelił w kosmos, bo będzie duży problem...) i delikatnie zdjąłem duże koło,
    10. To samo z małym kołem,
    11. Teraz trzeba założyć małe koło i pierścień, tu miałem małą niespodziankę, stare koło zeszło jednym paluszkiem, nowe (używane) koło wchodziło dość ciężko, musiałem je nawet kilka razy puknąć, żeby weszło do końca, sprawdzałem ponownie stare i nowe koło i stare wchodziło lekko, a nowe ciężko, ale weszło, pierścień przy pomocy kciuka i szczypiec, kciukiem przytrzymujesz pierścień na ośce, szczypcami rozwierasz i kciukiem go wciskasz,
    12. To samo z nowym dużym kołem, następnie wybierak, trzpień, nakrętka, kapa, nadkole, koło,
    13. zamykamy korek spustowy, wycieramy skrzynię z oleju, odkręcamy kolek wlewu, bierzemy wężyk z lejkiem i od góry zalewamy świeżym olejem, mi weszło ok 1,5 l, lejemy aż zacznie wypływać olej z wlewu,
    14. Zamykamy korek, wycieramy skrzynię z oleju, montujemy podłogę pod silnikiem,
    15. Odpalamy silnik, delikatnie puszczamy sprzęgło, słuchamy, czy nic nie buczy ( mnie trochę buczało, ale łożysko dociskowe sprzęgła )niech chwilę popracuje, żeby się skrzynia przesmarowała, sprawdzamy po kolei każdy bieg, następnie jazda próbna, koniec.

    Założyłem koła 37/50 czyli 0,74, po dzisiejszej rannej jeździe mogę powiedzieć, ze ta zmiana dupy nie urywa, ale jest różnica, przy 140 na cyferblacie (czyli jakieć 132-135 w realu) mam 3850 obrotów zamiast 4150, zatem jestem poniżej 4000, co było moim głównym celem, hałas i pozostałe odczucia szczególnie się nie zmieniły, więc nie ma co liczyć, że po tej zmianie, będzie jak w mercedesie ) na plus trzeba dodać, że dynamika jakoś szczególnie nie ucierpiała, więc jak dla mnie jest git.

    Zostaw komentarz:


  • Maly745
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez michumal Zobacz wpis
    5 bieg mam i ja. Jutro test.
    Napisz jak przebiegła wymiana, sam robiłeś, jakies niespodzianki?

    Zostaw komentarz:


  • michumal
    odpowiedział(a)
    5 bieg mam i ja. Jutro test.

    Zostaw komentarz:


  • michumal
    odpowiedział(a)
    image_51624.jpg
    Te szczypce, to chyba to:
    https://www.kammar24.pl/knipex-szczy...0-p-15341.html

    Jak będę miał takie szczypce, to jeszcze jakieś trudnoś
    ci? Pierścienie kupić nowe, czy stare założyć? łożysko wymienić na nowe przy okazji, czy zostawić, to co przyjdzie z zębami?
    Ostatnio edytowany przez michumal; 45250.

    Zostaw komentarz:


  • Kris_hawk
    odpowiedział(a)
    Też u niego kupiłem.
    Co do narzędzi , no tu masz filmik(nas interesuje tylko fragment ze zdejmowania i zakładania pokrywy i tych wszystkich elementów pod nią) Ja największy problem miałem z tymi pierścieniami, nie miałem tych kombinerek co na tym filmiku są, ale nie wiem jak się nazywają, może ty wiesz:

    Zostaw komentarz:


  • michumal
    odpowiedział(a)
    Kris_hawk mam Toura 1,6BSE + LPG z ze skrzynią LVN z 2012 roku, czy ten zestaw będzie do mojej skrzyni pasował?
    OLX.pl to darmowe ogłoszenia lokalne w kategoriach: Praca, Dom i Ogród, Elektronika, Moda, Rolnictwo, Zwierzęta. Dla Dzieci, Sport i Hobby, Muzyka i Edukacja, Usługi i Firmy. Szybko znajdziesz tu ciekawe ogłoszenia i łatwo skontaktujesz się z ogłoszeniodawcą. Na OLX.pl czeka na Ciebie m.in. praca biurowa, mieszkania, pokoje, samochody. Jeśli chcesz coś sprzedać - w prosty sposób dodasz ogłoszenia. Chcesz coś kupić - tutaj znajdziesz ciekawe okazje, taniej niż w sklepie. A wszystkie te ogłoszenia bez konieczności zakładania konta. Sprzedawaj po sąsiedzku na OLX.pl

    Co do tego muszę dokupić? Pierścienie? Narzędzie do ich zdejmowania? Jak ono wyglada?

    Zostaw komentarz:


  • Kris_hawk
    odpowiedział(a)
    Jeżeli chrobotanie znika po naciśnięciu pedału sprzęgła to masz uwalone podwójne łożysko. A nie masz tego efektu po odpaleniu auta? Przysłuchaj się na biegu jałowym wciśnij i odpuść sprzęgło.. Ja tak miałem, po wymianie łożysk wszystko ucichło ;-)

    Zostaw komentarz:


  • Esu
    odpowiedział(a)
    Siemka, mam pewien problem. Założyłem zebatki 0.74, przelozylem tylko koła i lozysko, a synchronizator został z mojej skrzyni. Gdy jade te 80 i puszczę gaz to słychac chrobotanie jakies swisty. Gdy nacisne pedal sprzegła to on znika. I teraz pytanie czemu tak moze byc. Trzeba zalozyc synchronizator z tamtej skrzyni czy wina lezy gdzies indziej. Np kolo odwrotnie zalozone ( kolo 37 ) olej oczywiście nowy.

    Zostaw komentarz:


  • 91Tomaszek
    odpowiedział(a)
    https://www.olx.pl/oferta/skrzynia-b...5-IDBX6Od.html
    od tego Pana kupiłem, polowałem zrezygnowany na koła 37/50, a okazało się że w okazyjnej cenie były 32/52 ​​​​chwila namysłu i jestem bardzo zadowolony. Przy160km/h na kołach zimowych przyjemnie podróżuje się w trasie (4000obr./min)
    ​​​​

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez 91Tomaszek Zobacz wpis
    Mam i ja 0.67 koła od Rapida
    Napisz dla następnych skąd wziąłeś koła. Czy ogłoszenie prywatne, czy jest może firma które ma w cenie lepszej niż ASO?
    Powodzenia w jeździe. Też mam 0.67 i trasa jest spoko. A w mieście lub poza miastem to się przyzwyczaisz i będziesz wiedział kiedy wrzucać 5 bieg.

    Zostaw komentarz:


  • 91Tomaszek
    odpowiedział(a)
    Mam i ja 0.67 koła od Rapida, auto w trasie rewelacja płynie sobie gorzej jest na krótkich dystansach, ale miałem to w głowie planując zmiany.
    dziękuję za pomoc.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...